Begeleiding

Een Dynamische Schooldag op maat vraagt samenwerking met partners. Een meerjarige, strategische samenwerking tussen een schoolbestuur, een gemeente en een kennisinstelling (zoals een lectoraat van een Hogeschool) is een goede basis om op te bouwen. Zie ook lokale allianties. Lees hier meer over de samenwerking in Amsterdam [link volgt nog]. Wil je zo een samenwerking opbouwen vanuit jouw schoolbestuur of in jouw gemeente, mail naar Gertjan Dol

Wil je als schoolteam begeleiding bij het vormgeven van een Dynamische Schooldag op maat? Vorm een Community of Practice, bestaande uit de vakleerkracht bewegingsonderwijs, een leerkracht uit iedere bouw en een collega van het managementteam. Hebben jullie mandaat van het schoolteam om een Dynamische Schooldag te ontwerpen en te implementeren op jullie school? Neem dan contact op voor een begeleidingstraject met Mirka Janssen Afhankelijk van de regio zal een van de Hogescholen jouw schoolteam begeleiden.
Voor docent-onderzoekers van Hogescholen én voor een (vak)leerkracht of directeur met ruime ervaring in het implementeren van een Dynamische Schooldag op je eigen school is er een een train-de-trainer cursus. In deze cursus leer je hoe evidence-informed andere scholen kan begeleiden in het vormgeven en implementeren van hun Dynamische Schooldag op maat. Deze train-de-trainer cursus volg je bij een van de aangesloten Hogescholen. Mail naar Mirka Janssen voor meer informatie.

Vanaf 2026 is er een e-learning beschikbaar voor scholen om aan de hand daarvan een Dynamische Schooldag op maat te ontwerpen.